Travers over Knutsholstindane (12.09.2013)

Written by kolla (Kolbjørn Tjessem) GSM

Midtre Nål på Knutseggen (2,045m) 12.09.2013
Nestnørdre Nål på Knutseggen (2,030m) 12.09.2013
Nørdre Nål på Knutseggen (2,031m) 12.09.2013

Etter to års "2k-tørke" var det nå på tide å gjennomføre denne traversen over Knutsholstindane som har blitt utsatt i årevis. Lot vere å ta denne turen under mitt forrige Gjendebu-opphald i sept. 07 pga snø og isete forhold i høyden.
Denne morgenen opprant med skyfri himmel og frost på bakken (+2 i lufttemp), men idyllen varte ikkje lenge før skyene trakk inn fra sørvest og la seg nedpå toppane rundt Svartdalen. Dette var nok likevel siste sjanse med noenlunde godt ver før Gjendebåten blir innstilt og Gjendebu stenger for sesongen.
Etter en solid frokost på Gjendebu la eg i vei på god sti opp til Svartdalen. Traff på et par svensker litt opp i stigninga. Det var svenske skuleklasser på leirskule denne veka og nokre av elevane hadde vore på Svartdalspiggane dagen før. Litt lenger oppe i dei brattaste partia var det faktisk laga til trappetrinn i stein noen plasser. Vel oppe i Svartdalen var det en svak vind fra sør men sola slapp av og til gjennom skydekket. Fra sørenden av vatn 1490 skådde eg oppover fjellsida der det er slakest og kom opp på eggen sør for Vestre Leirungstinden på ca 2000 moh. Snaut 100 hm nedenfor toppen blei det for utsatt å følge eggen og eg gjekk litt fram og tilbake for å finne ei grei rute opp. Litt plundrete med mange bratte sva her, men kom meg etter kvert greit til topps. Det var nå tjukk skodd, men den letta heldigvis mens eg var på toppen og da blei også Store Knut etter kvert skyfri og humøret og pågangsmotet mitt steig betraktelig.
Gjekk så nedover eggen mot Søre og greit over denne. Var deretter innstilt på å måtte runde Vesle nede i vestsida for så å gå opp på nordsida. Sørausteggen direkte besto av bratte sva men bare litt lenger mot vest fant eg ei god renne å klyve opp i. Litt bratt og utsatt men gode tak. Hadde nok vore verre å gått usikra ned her så eg er glad eg gjekk denne turen "rette veien", altså fra sør mot nord. Kom meg greit opp på Vesle og videre nordover og opp til Store. Nær toppen måtte eg litt ut i vestsida fordi eggen direkte blei for bratt.
Vel oppe på Store var det fortsatt utsikt over "heimen". Det var kun Galdhøpiggen og Storen / Styggedalstind som stakk opp i skyene.
I resepsjonen på Gjendebu hang det oppslag om et gjengløymt fotoapparat på toppen av Store Knutsholstind. Tok kontakt med eigaren og det skulle ligge på en stein ved varden. Lette litt ekstra mellom steiner og ned i austsida i tilfelle vinden hadde ført det utfor, men fant det ikkje. Hvis det er noen som leser dette som har funnet det og tatt det med seg, bare ta kontakt med meg så kan eg videreformidle kontakt med rette vedkommende.
Etter 1,5 t på toppen gjekk eg videre nordover på en egg som blei gradvis smalere og det var litt plundrete noen plasser, og fra sadelen mot Midtre måtte eg gå bortover i vestsida et stykke og så litt utsatt klyving til topps på Midtre. Greit videre over Nørdre og ned mot Burchardts tind. Svært bratt og utsatt klyving opp i sørsida på denne. Hadde vore greit å runde den nede i vestsida men kløv ned same vei for å spare tid og krefter.
På Knutseggen gjekk eg forbi Søre Nål i vestsida men tenkte ikkje på å klatre opp på denne usikra. Det hang fleire rapellfester ned fra det øverste partiet. Dei tre andre Nålene var greie nok og eg gjekk videre nordover langs breen og så ned i Svartdalen tilbake til Gjendebu. Brukte drøyt 13t på heile turen, hvorav kanske 11t gangtid i moderat tempo.