Skåla opp (17.08.2013)

Baukålshaugen (745m) 18.08.2013
Kvitberget (1,000m) 18.08.2013
Visits of other PBEs Skålatårnet (1,835m) 17.08.2013

Onkel Jan, Johannes, pappa og jeg reiste til Loen etter onkel Arnes begravelse på fredag og overnattet på Tjugen camping, som var en fin campingplass 200 meter fra start. Det var dårlig vær nesten hele bilturen fra Lillehammer til Stryn på fredag, men lørdagsmorgen var været fint og det holdt seg bra hele dagen. Selve løpet gikk ikke så bra for min del, beina var overdrevent tunge hele veien, må nok trene noe mer til neste gang. Fin utsikt på toppen, men noe overskyet i fjellområdene rundt så vi fikk ikke utsikt mot Lodalskåpa. Ned igjen gikk de tre andre på Rongjuvnibba, men jeg orket ikke, var ganske sliten etter løpet. Men jeg tok den korte avstikkeren bortom Vesleskåla.

Fra veien til Loen mot de to toppene på Skåla og Rongjuvnibba. Vesleskåla drukner forran Skåla

På søndag hadde vi planer om å ta en fjelltur da og, men konstant regnvær satte en stopper for det. Det ble to korte turer etter at vi hadde kommet tilbake til Gudbrandsdalen. Den første var en meget kort stigning opp på Baukålshaugen. Den andre fra Rudlandssetra opp på Kvitberget, her hadde vi litt utsikt mot Gålå.