Suluhøgda - topptrimmen 2013 (08.07.2013)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Ascents Midtre Suluhø (1,100m) 08.07.2013
Søndre Suluhø (1,121m) 08.07.2013
Nordre Suluhø Sørtoppen (1,120m) 08.07.2013
Nordre Suluhøgda (1,122m) 08.07.2013
Øvre Tortjørnhaugen (992m) 08.07.2013

Kveldstur sammen med Hans Thorvald. Kjørte etter fjøsstellet innover Vestfjellet, og parkerte nedenfor grinda på Tortjernlia. Gikk rundt seterlykkja og på godt råk til toppen på søndre Suluhøgda. Søndre Suluhøgda er med i årets topptrim, og toppen ble "klippet" på papiret, samt at vi skrev oss inn i toppboken. Videre tok vi strake veien til sørtoppen av søndre Suluhøgda. Herfra over til nordre Suluhøgda, gjennom en ganske ugjennomtrengelig krattskog, hadde nok lønt seg å ga tilbake til søndre Suluhøgda og gått råket. Kom opp på ryggen omlag midt mellom toppunktene og gikk først til nordre Suluhøgdas nordtopp, deretter tilbake over noen små toppunkt til nordre Suluhøgdas sørtopp. Her var toppbok som vi noterte oss inn i. Herfra fulgte vi råket ned til Tortjernplassen, og derfra på et dårlig råk som vi mistet, opp på øvre Tortjørnhaugen, et ganske koselig toppunkt med varde og bra utsikt midt inne i fjellbjørkeskogen. Ned herfra til Tortjernlia var råket greit å følge.
Tilsammen 12 km, og 2 timer 45 minutter. Flott sommerkveld med sol fra nesten skyfri himmel og en ca.15-17 grader. En fin treningsstur, gikk og jogget like mye.