Vardakamben med Sunniva (10.05.2013)

Written by linntherese GSM

Visits of other PBEs Kviteberg (543m) 10.05.2013
Vardakamben (715m) 10.05.2013
Sunniva på toppen av Valakamben. Hun syntes det var superduper utsikt der.

Dette var første gangen jeg skulle gå på tur med Sunniva, så jeg var litt spent. Vi skulle gå på Kviteberg og kanskje Valakamben ved Fagernes. Der har jeg vært noen ganger før, men det er lenge siden nå.

Først gikk vi opp noen veier, og her måtte vi passe på å følge rekkverket så lenge det var sånt. Og så kom vi til en "spøkelseslekeplass". Apparatene så skikkelig gamle ut. Det er sikkert veldig lenge siden det har vært noen barn i husene her. Men vi måtte jo prøvde de likevel da. Først hoppet vi på dumpa, så var det sklia før vi hoppet fort på huska, men til slutt blei pappa utålmodig og sa vi måtte gå videre.

Vi tester ut spøkelseslekeplassen.

Snart kom vi inn i skogen og her blei det skikkelig bratt. Vi tok pause på noen rare trær, men gikk snart videre og vips var vi på Kviteberg. Her er det et sånt rart hvitt hus og kjempefin utsikt til Fagernes. Sunniva syntes det var rart at noen syntes det var skummeltbratt her oppe.
Etter litt mat og drikke, fant vi oss noen bareting og tullet litt med de, og pappa måtte selvsagt ta bilder da.

Tull på Kviteberg.

Så gikk vi videre, og nå blei det kjempebratt, men først måtte Sunniva ta noen bilder med kameraet sitt av den gamle husmannsplassen.
Når vi kom helt opp til toppen var vi litt slitne og da passet det godt med pannekaker. Pappa stekte og vi spiste. Sunniva syntes det var kjempefin utsikt her oppe og bilene var bittesmå. Vi så to sykebiler som kjørte med sirene. Vi så hvordan de kjørte som små lekebiler.

Fornøyde turjenter!
Kos med pannekaker

Gode og mette gikk vi ned igjen, og det gikk fort altså. Vi nesten sprang og pappa klarte ikke å holde følge.

Det gikk fort ned igjen.

Til slutt gikk vi en liten tur i parken og hadde en liten skattejakt på Vesleøya.