Hjertås, Sandefjord, 104/404 (05.05.2013)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Hjertås (147m) 05.05.2013 10:00
Fin utsikt

Vi tok av fra E18 ved Kullerød og kjørte parallelt med E18 ett stykke på FV280 før vi tok inn på Bottenveien og så til venstre på fv 275 Lingemyrveien. Like etter skogsbilveien på venstre side som var stengt med kjetting og ligger ved ett gult hus var det en merket parkeringsplass. Det var en del biler her fra før, men fikk akkurat plass til bilen vår. Vi fulgte stien som gikk opp fra denne parkeringsplassen og gikk opp mot toppen, det var flere merkede stier her, men vi fulgte stien som gikk opp fra øst, dette er ikke den korteste ruten, men fint å gå en tur i skogen. Vi fikk også utsikt mot Sandefjord litt før selve toppen. Brukte 20 minutter opp til toppunktet. Gikk ned stien som går på vestsiden og kom ned skogsbilveien som ligger ett par hundre meter fra parkeringsplassen, og tilbaketuren tok 10 minutter, 30 minutter til sammen på tur. Thomas var med.