Klatretur til Kolsås med spreke barn og voksne (01.05.2013)

Written by 500fjell (Sondre Kvambekk) GSM

Characteristic Sport climbing
Ascents Søndre Kolsåstoppen (344m) 01.05.2013

Fikk forespørsel om å ta med noen gamle kolleger av meg på klatretur med ungene. Det svarte jeg ja til med glede!:) Gikk opp til sydstupet på Kolsås relativt tidlig denne 1. mai fridagen. Turen opp var litt tung, men med noen morsomme sideaktiviteter undervegs gikk tiden fortere. Koste oss med utsikt, god mat og deilig vær på toppen før vi startet klatringa. Jeg fant ikke kroppsselen som jeg har brukt til barn tidligere så vi laget en annen variant med bryst- og sittesele. Veslesvaet var det greieste alternativet selv om heller ikke det er enkelt for nybegynnere. Men Kristin, Kjersti og Emilie (10 år) klatret opp som ekorn med litt tauhjelp i starten!:) Erica og Leana (5-6 år) klarte seg med en litt mindre klippe inne i skogen, bare det å være bundet inn i tauet var stor nok glede for dem. Dette var kjempegøy syntes alle sammen, og det er jo det viktigste synes i alle fall jeg.

Tusen takk for en super klatretur jenter! :)

En pust i bakken like før toppen.
Hele gjengen på toppen av Kolsås!:)
Leana og Erica syntes det var morsomt med naturlige sikringer, spesielt hexene!:)
Mor og datter på tur!:)
Kristin på vei opp Veslesvaet.
Emilie (10 år) på sin første klatretur opp Veslesvaet! Superbra innsats!!:)
Erica lo og koste seg hele dagen :)