Sunndalsnipa (08.04.2013)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Grøndalen (415m)
Endpoint Grøndalen (416m)
Ascents Sunndalsnipa (1,395m) 08.04.2013

Litt ruskete i kroppen etter nattevaktshelg (= 3 netter!) Fikk hentet turfølge Hege Anita (Hegemykl) da hun var ferdig på jobb kl 15.00. Kjørte opp til Grøndalen og startet som vanlig ved parkering nede ved hovedvei og fulgte ryggen øst for Litlevassdalen oppover. Det var vårlig vær og solen varmet utrolig oppi bakkene. Kun to ferske spor som var på vei oppover før oss, og vi traff senere to stk damer som kom skrensende nedover ryggen som vi fulgte opp. De mente det hadde vært flott og vindstille på toppen. På vei til Sunndalsnipa kommer man først til en fortopp på 1366 og følger så ryggen rundt ca 1 km før man ankommer varden på 1396. Vindstille på toppen, deilig å sitte og nyte medbrakt kaffe og niste i slike omgivelser! sporene fra damene før oss stoppet på en kul ca 15 meter under selve toppen 300 meter før varden.... så enten har de i god tro tenkt at det var toppen, eller så var de godt fornøyd med såpass. Vi kom oss iallefall til topps og nedkjøringen var bra. Spesielt i øverste del grunnet nytt snøfall. I og med at vi ikke startet nedkjøring før ca 18.30, så var det litt småtendenser til gjennomslagsføre siste halve delen av nedkjøringen. Uansett en nydelig ettermiddag og en flott tur. Ny topp for Hegemykl og for meg nok en kjekk tur til en flott skitopp i vårt nabolag;)