Bunessanden (02.05.2024)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Visits of other PBEs Vindstad hurtigbåtkai (2m) 02.05.2024

Værmeldingene var bra så vi bestemte oss for å ta ei natt i telt på Bunessanden. For å komme dertil tok vi båt fra Reine til Vindstad hurtigbåtkai. Derfra er det ca 3 km å gå til Bunessanden på yttersiden av Lofotodden. Først lettgått på vei gjennom den lille bygda. Stien over til Bunessanden var godt skiltet fra veien og vi fulgte den opp ca 80 høydemetre før den gikk ned igjen til den fine sandstranden på andre siden. Godt tilrettelagt sti med steintrapper ned til stranda. Det var haugevis av hvite harepuser her som ikke var spesielt skvetne. Vi fant ett fint sted å slå opp telt og gikk oss en tur på stranda før vi tok kvelden. Det gikk mye ras spesielt fra Storskiva som hørtes godt fra teltet, men vi lå heldigvis trygt. Neste dag våknet vi til tåke, vind og yr, så det ble ingen fjelltur som vi egentlig hadde tenkt. Tuslet tilbake til Vindstad og tok hurtigbåten tilbake til Reine. Ingen andre mennesker å se, kun spor i sanden etter noen som var der dagen før. Bjørn var med.

Ett av mange ras fra Storskiva