Valskarsnuten og Gjetarhola (27.04.2024)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Visits of other PBEs Gjetargrotta (420m) 27.04.2024 11:33
Valskarsnuten (320m) 27.04.2024 11:33
Utsikt fra Valskarnuten
Turguppa dro på besøk til Seljord til vår tidligere leder, Sissel.Øyvind og Sissel tok oss med på en nydelig tur i lien over campingplassen. Noen av oss skilte lag med de andre og gikk opp til Gjetarhula. Bra merking i rødt et stykke oppover, men ved det treet på bildet ble vi usikre. Stien gikk videre rett opp og vi så ingen merking. Jan mente det var en pil der, men vi andre skjønte ikke hva han mente, da det ikke var noen sti til høyre og ikke noe rødt merke, men en svært tydelig sti rett opp. Vi gikk rett opp, men skjønte etter hvert at det kunne jo ikke være her vi skulle gå og tok over til høyre oppe i lien. Ble kjempeglad da vi så rødmerking igjen. Da var det lett å finne frem til hula. SÅ IKKE følg det venstre sporet vårt opp.
Skikkelig god stemning i hula vi ble huleboere med stokker. Fant den utydelige stien ned igjen og gikk videre og tok igjen de andre på Valskarnuten. Her ble det en god pause med utsikt, niste og prat. Gikk videre ned til veien og sjåførene hentet bilene og vi kjørte opp til Sissel og Øyvind. Fikk nydelig pizza, kake, kringle og kanelsnurrer. Flott dag! Takk for flott opplegg Sissel og Øyvind!
Fine stier oppover
Søt merking
Hulebure i Gjeterhula
Denne pilen var ikke lett å få øye på
Når du ser dette treeet som ligger på bakken og det går en tydelig sti rett opp langs treet, IKKE følg den stien.
Utsikt litt lengre ned på stien på vei ned
Besøksgården vi går forbi på vei ned