Solheimstulen Turisthytte (26.03.2024)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Visits of other PBEs Solheimstulen Turisthytte (991m) 26.03.2024

Kjørte nordover igjennom Tessungdalen. Over høyfjellet mot Imingfjell turistheim, fikk jeg igjen whiteout. Måtte nikonsentrere meg for ikke å kjøre i grøfta. Selv med hjelp av brøytestikker, var det vanskelig å se, og en skikkelig guffen opplevelse :-( Videre ned i dalen, og nordover. Tok av mot Solheimstule. Solheimstulen ligger nesten i enden av veien, og er en stor betjent hytte. Stor p plass rett ved hytta. Gikk inn og så meg litt rundt. Snakket med den trivelige jenta i resepsjonen. Jeg hadde egentlig tenkt å gå inn til Ulvelilægeret på truger også, men slo det fra meg da jeg så på kartet at det skulle være mulig å bruke sykkel innover Store Nordmansslepa. Jeg spurte om det stemte, og ja det skulle være mulig, men det var ikke lov med elsykkel. Jeg lurte på hvorfor, og fikk jeg forklart, det var fordi det var ulovlig med motorisert ferdsel i nasjonalparken. Burde jo ha tenkt såpass selv, men trodde virkelig ikke det skulle være så farlig med elsykkel. Siden jeg heller ikke har mulighet til å få med meg en vanlig sykkel på camperen, så vurderer jeg å skaffe meg en sammenleggbar en. Hvordan de er å bruke i terrenget vet jeg ikke, men ønsker å gi det et forsøk.