Storskardfjellet, Lanligtinden og Tromsdalstinden (26.07.2023)

Written by guen0062 (Brian Guennigsman) GSM

Ascents Langlitinden (960m) 26.07.2023
Skarsfjellet (843m) 26.07.2023
Tromsdalstinden (1,238m) 26.07.2023
Visits of other PBEs Elvestrand parkeringsplass (5m) 26.07.2023
Tromsøs geografiske midtpunkt (554m) 26.07.2023

Etter en liten pause (i går ble det rydding hjemme) måtte jeg ut igjen og her fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på to ti på topp (storskardfjellet og tromsdallstinden) med et lite håp å ta lanligtinden også. Turen opp til storskardfjellet gikk raskt unna men beinene var helt ferdig etter alle de andre turene. Samtidig var det varmt og allerede i begynnelsen vurderte jeg å ikke ta de andre to topper. Men når man først kommer opp på storskardfjellet var det bare å fortsette nedover mot lanligtinden. Halveis nede angret jeg da det var mye lengere enn jeg trodde og uten en sti ble det en tung tur. Det gikk sakte oppover men til slutt var jeg på toppen. Hele veien fra storskard til lanligtinden lukte det fjøs og reinsdyr. På toppen var det også spor etter reindsdyr og jeg vil nesten påstå at disse dyrene også liker å gå tur da det er absolutt ikke nødvendig å ta gå opp en fjell for å finne noe mat. På toppen fant jeg en gammel fat som var knust, noe som gjorde turen egentlig verdt det. På veien ned igjen måtte jeg forbi tromsdalstinden uansett og her fant jeg ut at det var bare å fortsette oppover. Det gikk igjen fort unna men jeg var helt tom for krefter når jeg nærmet meg toppen. På toppen var det å få i meg en liten bar før jeg måtte bare fortsette ned for å ikke stivne. Etter en lang stund (og mye vondt i knærne) var jeg nede ved grusveien. Så var det den lange, kjedelig veien tilbake til byen. Alt i alt tommel opp.