Bukkelifjellet (07.07.2023)

Ascents Bukkelifjellet Østre topp (797m) 07.07.2023 10:10
Visits of other PBEs Årmotdalsvegen (250m) 07.07.2023 10:10
Toppen

Vi hadde egentlig planlagt en tur til Raulandsområdet i helgen, men av forskjellige grunner ble dette skrinlagt. Men på tur ville vi og denne ble valgt. Kjørte opp til parkeringen og hadde tenkt å følge Sissels spor. Dette var lastet ned på GPSen, men kartet som ble plukket ut da Liv skulle til Lofoten, ble glemt. Altså vi var på parkeringen uten spor. Heldigvis hadde jeg lest turrapporten og visste at vi skulle gå oppover på traktorvei og sti og ta av ved det "navnløse" vannet. Begynte med å gå traktorveien og ble ganske fort våte på beina. Mye vvåt vegitasjon etter regnet de siste dagene. Tok av sien og gikk bortover og fant vår engen vei, opp og ned av skrenter. Prøvde å unngå myrer, ville heller klyve litt. På toppen var det kjempefin utsikt, men det var ikke et blivende sted, da fluene svermet og det også var noen brems der. Spiste fort og gikk ned igjen litt på "gefilen". fikk noen skrammer på beina, men det er prisen å betale for å gå i shorts i slikt terreng. Belønningen var softis på Notodden etterpå.