Heimare og Innare Veslfjellet i Dovre (13.06.2023)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Innare Veslfjellet (1,201m) 13.06.2023 19:23
Heimare Veslfjellet (1,220m) 13.06.2023 20:31
Visits of other PBEs Langdalen p-plass (560m) 13.06.2023 17:37
Jeg parkerte på ei lomme ved oppkjørselen til gården i Langdalen, da veien videre var skiltet privat. Jeg gikk opp forbi gården og videre på seterveien langs sørsiden av Rudiåe frem til Langdalssætrin. Videre på sti til jeg var like SV for Innare Veslfjellet som var første målet i dag. Her gikk jeg ut av stien og tok direkte kurs til toppen. Det var sol fra skyfri himmel og en fantastisk dag å være på tur på! Toppkollen på Innare Veslfjellet har flere jevnhøye toppunkter, så jeg gikk innom alle for å være sikker på å ha vært på den høyeste:) Herfra ned igjen til skaret og opp på Heimare Veslfjellet. Hele tiden med god utsikt i alle retninger, men spesielt Veslkuva og Storkuva var artige å se fra denne siden. Etter en liten pause her oppe tok jeg sikte på Kvannbekken vest for Langdalssætrin og videre ned langs veien tilbake til bilen. Gps'en tullet litt innimellom, og jeg har ikke bushet der hvor de rette strekene er...
Flott setervei på vei oppover mot Langdalssætrin.
Langdalssætrin.
Utsikt over til Heimare Veslfjellet fra stien like nord for Langdalssætrin.
Tilbakeblikk over til Heimare Veslfjellet fra oppstigningen til Innare Veslfjellet
Her har jeg akkurat gått ut fra stien nedenfor Innare Veslfjellet
Det sørligste punktet på Innare Veslfjellet
Innare Veslfjellet har flere toppunkter som er omtrent like høye. Dette er den nordre kollen på toppen.
Flott utsyn til Svardalssætrin og Veslkuva i øst.
Tilbakeblikk mot skaret og Innare Veslfjellet fra stigningen opp mot Heimare Veslfjellet.
Heimare Veslfjellet i Dovre. Innare Veslfjellet bak til venstre for midten i bildet.
Blåne bak blåne vestover mot Jotunheimen.