Langemyrfjellet - overraskende tung tur i varmen (04.06.2023)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Langemyrfjellet (333m) 04.06.2023 11:57
Toppen
Neste topp denne dagen ble Langemyrfjellet. Parkerte ved idrettsbanen og bygdemuseet. Ville gå korteste sti opp, gikk derfor til høyre. Glemte å ta med oss vann (trodde ikke det var så "langt"). Stien vi gikk oppover var ikke så brukt som den vi gikk ned, men merket og lett å finne. Det var ganske god motstand oppover og jeg savnet veldig litt vann i denne varmen. Stien går forbi den gamle hoppbakken oppover mot toppen. Kort pause ved varden på toppen. Litt utsikt her. Ville gå rundturen og gikk derfor merket sti ned til triggerpunktet der postkasse og varde også står. Pause her med fin utsikt. Gikk så ned den godt brukte stien tilbake til parkeringen. Tilbake i bilen var det veldig godt med vann!
Nå var vi enige om at vi ville ta et par Nissedalstopper før vi kjører hjem.
Stien går forbi denne gamle hoppbakken
Toppområdet
Utsikt mot Øyersfjell
Postkassen
Utsikt fra varden der postkassen står
Utsikt fra der postkassen står