Nautgardstind og Austre Nautgardstind (05.04.2023)

Written by torelie (Tore S. Lie) GSM

Start point Hindsæter (895m)
Endpoint Hindsæter (892m)
Ascents Austre Nautgardstinden (2,194m) 05.04.2023 14:40
Nautgardstinden (2,258m) 05.04.2023 15:14

Gikk fra Hindsæter i dag, i stedet for Russlia som jeg gikk fra sist. Ble 5 km ca. ekstra. Fint å gå fra her og, men drøy rute og foretrekker den andre også med tanke på nedkjøringen. Flott vær i dag! Fra oppstigningen fra Himdflye ble det litt mer vind og kaldere.

Gikk på Austre først, mangla den i denne rekken. Var mye mer vind sist og gikk ikke oppom da. Var isete flere steder og gled en del. Direkte videre til Nautgardstind. Tok skiene på sekken den siste oppstigningen. Flott skue med nesten skyfri himmel i dag. Såpass kaldt at det ble ned igjen ganske fort.

Litt vanskelig snø nedover igjen, ruglete og hardt. God styresnø på en del av Hindflya. Hadde en god stopp i varm sol i enden av Hindflya og fora litt. Solide gnagsår etter turen i dag og Compeed var igjen hjemme i dag.. Møre lår ved bilen igjen etter en fager tur!