Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (01.04.2023)  5

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Fossdalen (375m)
Characteristic Ski trip
Ascents Anderslifjellet (731m) 01.04.2023
Anderslifjellet sørvest (691m) 01.04.2023
Knippelfjellet (870m) 01.04.2023

Trøndelag
1.4.2023

Etter Vinjeøra kjørte vi Kårøydalsveien (avgift) og Fossdalsveien til en begrenset p-plass. Kanskje man kan parkere ved gården hvis stappfullt.. Først fulgte vi veien opp til Mushaugsetra som er en flott og påkostet hytte. Videre var det nydelig skiføre til Anderslifjellet (731) - deretter Knippelfjellet (870). Ypperlig utsikt mot Ruten, Dyrstolan og Trollheimen. En halvtimes pause ble det i påskesola halvveis nede. Har gått turen i fjellsko, men ski er klart best.

I 2007 ble det produsert en episode i NRK fra fjellgården Fossdal. Der bodde tolv år gamle Anita Martinsen sammen med foreldrene sine. Vennene hennes var dyra på gården, særleg geitene og de mange fjærkrea. Dessutan skrev hun fortellinger om dyra og har gått forfatterkurs. Jenta hadde planene klare og ville bli forfatter, veterinær og fjellbonde.

Anderslifjellet

Samme til deg:)

God påske!

Written by heisim 01.04.2023 21:01

Ser flott i påskefjellet nå! Værgudene med som vanlig :)