Holmaknuten, Lauvåsen, Inatoppen og Olgistoppen (20.03.2023)

Written by olgamariet (Olga Marie Torsvik) GSM

Ascents Holmaknuten (144m) 20.03.2023
Lauvåsen (144m) 20.03.2023
Kjørte til Vierområdet, hadde sett meg ut fleire alternative topper fr

</gallery>
a Sandnes-lista.
Gjekk offpist opp til første navneløse topp (heretter kalt Inatoppen), nøyt utsikten over det flotte vatnet og den hytta som må vel ligge mest idyllisk til i heile området og - gjekk rett ned på motorvei-stien på andre siden. Jaja. Koffor velge den smale sti når man kan busje ;)

Sjøl om det ikkje var så mye stier på kartet, så er det veldig mange stier i terrenget - også til toppen. Vi kryssa disse stiene til stadighet for å sei det sånn...Ellers var det greit å finne farbar veg når uavhengig av kor man has been before.

Fra Inatoppen gjekk me opp et skar til Holmaknuten, kor me fant ein fin liten vardesak og kunne nyte flott utsikt. Meeen Holmaknuten står ikkje på lista, og me (eg) måtte ha et kryss på lista i dag og, så då busja vi videre til Lauvåsen. Eller høgaste punkt, som på kartet ser ut til å ligge ikkje så langt inna Lauvåsen.

Heimvegen gjekk meget radigt, for då fulgte vi sti det meste av veien.