Megrundskampen (04.03.2023)

Megrundskampen midtre (1,310m) 04.03.2023 10:20
Nørdre Megrundskampen (1,329m) 04.03.2023 10:20
Venhøa (1,224m) 04.03.2023 10:20

GW inviterte til felles tur til Megrundskampen i dag. Til tross for at værmeldingen lovet stiv kuling i fjellet i dag, var vi hele ni stykker som møtte opp til tur. Sola skinte og det var lunt å gå opp skogen, og opp fjellet hadde vi vinden stort sett i ryggen, så det gikk greit. Returen ble imidlertid noe amputert, da vi fikk vinden rett i mot, og måtte stake mot vinden mye av turen ned til skogen.

Stor aktivitet med å sjekke utstyr ved turstart. I bakgrunnen ser vi Venhøa som er turens første topp
Det ble en stopp i de første bakkene for å ta av litt klær
Her er nesten hele gjengen på toppen av Venhøa. Kun GW stod over denne fine utkikstoppen. Herfra ble det en kamp mot vinden, og det ble ikke tatt så mye bilder mot toppen, pga den kalde og sterke vinden
På returen ble det bål med pølsegrilling og kos. God å få varm mat i kroppen etter kalde forhold oppe på fjellet