Lemberget i Kongsvinger (06.02.2023)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Lemberget (321m) 06.02.2023 12:25
Lemberget nord (321m) 06.02.2023 12:29
Bråteberget (307m) 06.02.2023 12:41
Lemberget Sørøst (289m) 06.02.2023 13:04
Visits of other PBEs Vikervegen p.lomme (180m) 06.02.2023 11:51
Jeg parkerte ved Vikervegen p-lomme og fulgte merket sti retning Bråteberget. Det var kommet noe snø, så jeg valgte å ta på feller selv om det var et par stykker som hadde gått til fots. Stien passerer like ved Lemberget, så jeg tok en avstikker opp sørryggen på denne. Veldig rart at stien passerer forbi forresten, for denne ryggen var turens flotteste parti! Nydelig utsikt sørover på vei opp her. Selve toppen var snauhogd, og dermed var det duket for panoramautsikt herfra. Jeg gikk videre over nordtoppen og innpå stien igjen i bakken ned mot Bråteberget. Herfra ble stien fulgt opp til toppen av denne. Fint turmål, men den kan ikke lenger måle seg med storebroren ved siden av. På tilbaketuren svingte jeg innom Lemberget SØ også, en aldeles uinteressant "topp" midt i granskogen!
God sti/vei opp fra Vikervegen
På vei opp sørryggen til Lemberget, dette var turens flotteste parti!
Lemberget i Kongsvinger
Nordtoppen sett fra Lemberget. Bråteberget er den skogkledde åsen til høyre i bildet
Tilbakeblikk til Lemberget fra nordtoppen
Bråteberget
Turmålet på Bråteberget er like ved toppunktet.
Lemberget SØ er ikke spesielt interessant!