Fremste gravdøla (19.12.2022)

Written by kristoffergh88 (Kristoffer Günther Hansen) GSM

Visits of other PBEs Fremste Gravdøla (339m) 19.12.2022 22:48

Fikk endelig gått den klassikeren. Tror ikke den bliver besøkt noe særlig, men det burde den. Flott tur. Vi soloerte første isen en kommer til. WI2 ca. Opp på platå, der det kommer en flott 4,er lengde. Nytt platå, før en lang wi3 lengde. deretter et lite bratt opptak, før stort platå og hovedfallet. Dette er ca 70m og rundt WI5. Vi måtte velge en litt konservativ linje her, for å unngå å bli dusjet ned. Var likevell ganske spennende og vått. Satte stand i stor hule, før Herman ledet siste 10-15 bratte metere, på vrien is. Vi valgte å gå ned. bare ta til venstre innover dalen når du topper ut, og traverser langt ut før du slipper deg ned. det går en slags tråkk. Bare se etter kvister og trær som er kappet. Vi tok en 5m rappel ned en bratt skråning, som var full i is. Litt geitete terreng, men ikke noe stress å ta seg ned til stien igjen, som fører tilbake til bilen.