Dyrtjørnhøe (12.11.2022)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Dyrtjørnhøe (1,687m) 12.11.2022 14:26
Refjellet Sør (1,612m) 12.11.2022 15:08

I går kveld kjørte vi opp til hytta til GW og KF ved Lemonsjøen for å se om det var skiføre. Det var imidlertid så varmt i været, og så lite snø, at vi heller valgte å ta toppturer til fots. I dag kjørte vi derfor inn Griningsdalen for å ta en tur opp på Dyrtjørnhøe

Flott utsikt mot snødekte Nautgardstinden ved turstart
KF og AS i fint driv opp mot fjellet. Sola varmet godt og det var nesten ikke vind.
AS brukte kartet og her er GW og KF med og diskutere veivalget fra der stien tok slutt
Sola stod lavt selv høgstdag, så vi kastet fine skygger
Høyere opp var det ingen sti å følge, og det lå snøflekker rundt omkring i terrenget
Når vi bikket inn på fjellet var det delvis snøføre. Skippy dannet fortroppen
Fra toppen og ned mot damene, som kom litt bak opp selve toppen, etter at KF satte inn en sprint siste biten opp
Når vi kom ned igjen mot Dyrtjørnsetra tente vi bål og koste oss med pølse grilling