Trytetjernåsen i Vassfaret. (08.10.2022)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Start point Strøsdammen p-plass. (743m)
Endpoint Strøsdammen p-plass. (738m)
Ascents Trytetjernåsen trig.punkt (884m) 08.10.2022 15:35
Trytetjernåsen (894m) 08.10.2022 15:41
Visits of other PBEs Strøsdammen p-plass (751m) 08.10.2022 15:06

På vei hjem til Drammen fra en uke i Ålesund ville jeg gå en tur, og valget på Trytetjernåsen som enklere nås fra østsiden tror jeg, enn fra Buskerudsiden. Det var pent vær og noe av motivasjonen var at det var en pf>100 i Buskerud som jeg ennå ikke har vært på. Turen er nok for de spesielt interesserte med en bratt anmarsj opp østsiden av toppen uten sti. Toppområdet var dog veldig fint med god utsikt spesielt sørover i Vassfaret.

Jeg prøvde å flytte på treet som har lagt seg over trigpunktet på Trytetjernåsen, men det var for tungt. Med sag kan det fås vekk, men det er kanskje ikke lov her.
Toppunktet på Trytetjernåsen.
Fin utsikt sørover i Vassfaret.
Jeg parkerte bilen, som ikke ses her, på andre siden av broa.