Griningsdalskampen, Lassekampen og Ørnkampen i Vågå (30.09.2022)

Written by Line GSM

Ascents Griningsdalskampen (1,331m) 30.09.2022
Lassekampen (1,283m) 30.09.2022
Ørnkampen (1,162m) 30.09.2022

Dagens plan var egentlig rund Ingulssjøen, men jeg innså ganske fort at jeg måtte droppe Ingulssjøhøi. Snøgrensa var lavere enn jeg hadde håpet, og fra Lassekampen ville det blitt mange kilometer i stein og snø og formen var ikke på topp. Jeg gikk derfor bare på Griningsdalskampen der jeg fikk et lite hull i tåka før det tettet seg igjen. Fortsatte mot Lassekampen på GPS´n. Etter hvert trakk tåka seg vekk. Ingulssjøbekken var stor, og jeg kom meg ikke over uten å plaske uti, og det ble en kald fornøyelse begge veier. Jeg fulgte stien tilbake fra Lassekampen til setra Kampen der bilen stod.

Griningsdalskampen:

Sjodalsvannet
Toppen i tåka
Tåka lettet et øyeblikk

Lassekampen:

Fra toppen mot Griningsdalskampen
På vei nordover igjen stoppet jeg på Randsverk og fulgte fin sti fra boligfeltet på Ørnkampen. Da hadde skyene samlet seg sørover, og alle toppene var tildekket igjen.