Buahøin, Einøvlingseggen, Einøvlingshøe og Grisungknatten (24.08.2022)

Written by Line GSM

Ascents Buahøin (1,546m) 24.08.2022
Einøvlingseggen (1,676m) 24.08.2022
Einøvlingshøe (1,616m) 24.08.2022
Grisungknatten (1,449m) 24.08.2022

Varmet opp med sykkeltur fra E6 til Nysetra (da jeg kom tilbake var bommen nede, så det var ikke dumt). Hadde egentlig tenkt følge sti til direkte til Grisungvatni, men der var det en jeger med kikkert i farta, og jeg ville ikke forstyrre hans misjon, så jeg tok den andre stien som kommer opp på veien langs Lesjabekken. Det ble litt lengre, men jeg løp antageligvis mer enn jeg ville gjort andre veien. Fulgte veien til Grisungvatni og tok derfra opp ryggen over Buahøin. Ingen toppmarkering på hovedtoppen. Utrolig fint terreng her oppe, så det var en fryd å gå til Einøvlingseggen og videre til Einøvlingshøe. Hele tiden med flott utsikt mot stortoppene innenfor, men de forsvant etter hvert i skyene. Det blåste også svært kraftig hele turen, men shorts var innafor siden sola varmet. Fra Grisungknatten tilbake til veien ble det mer myrete og kjerr, men helt overkommelig. Løp hele veien ned til Nysetra. Flott rundtur på en fin dag.