Megrundskampen, Krusgravkampen, Brennhøa og Sprenpiggen (22.08.2022)

Geschrieben von Line GSM

Entfernung 40,1km
Höhenmeter 1.799m
Karte
Besteigungen Brennhøa (1.244m) 22.08.2022
Krusgravkampen (1.280m) 22.08.2022
Megrundskampen (1.346m) 22.08.2022
Sprenpiggen (1.329m) 22.08.2022

Jeg parkerte ved Espedalen fjellhotell da veien videre til Venlisætra var dårlig. Det var ikke noe sjakktrekk å bytte fra Caddy til Corolla med tanke på kjøring på seterveier. Brukte sykkelen oppover lia. Deretter fulgte jeg T-stien så langt det var mulig før jeg kurset meg inn på Megrundskampen. Kraftig vind i dag som vedvarte hele turdagen, men været var fint. Området er preget av mye kjerr og kratt, og det er tungt utenom stiene, så jeg prøvde å holde meg til dem så langt det var mulig. Krusgravkampen gikk greit, men Brennhøa var et pes. Valgte å gå fra stien tur-retur omtrent samme vei. Fra Brennhøa løp jeg stien mot Storhølisæter før jeg tok av mot Svarttjønnholet. Derfra bommet jeg på stien og havnet på et dyretråkk og kom høyere opp i terrenget enn nødvendig, men tok meg innpå stien igjen ved Gammelbulægret. Derfra greit tilbake til Venlisætra selv om jeg hadde gjørme og kuskitt til langt oppover beina før jeg var over myrene.
Kjørte videre til Dalseter og litt forbi bommen (som stod åpen) på Peer Gynt veien. Syklet veien mot Lohaugen og gikk derfra på fin sti til Sprenpiggen.

Megrundskampen:

Krusgravkampen:

Brennhøa:
Sprenpiggen:

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.