Ti på topp Styrmannstinden (26.07.2022)

Written by guen0062 (Brian Guennigsman) GSM

Ascents Styrmannstinden (955m) 26.07.2022
Visits of other PBEs Søre Kråa p-plass (25m) 26.07.2022

Endelig en ordentlig fjelltur. For å rekke alle 10 på topp i år fant jeg ut at jeg måtte gi opp drømmer om andre nye tur og heller brukt de dagene jeg har til gode (og fotsmerte toleranse) på å bli ferdig med ti på topp og turorientering. Jeg var spent på denne turen da jeg ikke har vært på noe særlig ordentlig fjelltur så langt i år (og blir neppe å få så mange i år heller). Det var utrolig slitsomt å gå oppover men jeg ga meg ikke å presset så mye jeg kunne. På toppen var det nydelig, men litt småkjølig. Tåke og regne begynte å komme innover så pausen på toppen ble kortere enn jeg skulle ønske. Men det var veldig fint å gå nedover mot tåke før hele verden forsvant inne tåke. Gjorde nesten at jeg ikke tenkte på fotsmerte nedover. Av og til føler jeg meg utrolig heldig å bo i en så vakkert landsdel som jeg gjør. Skulle bare ønske jeg hadde mer tid (og flere godværsdager) til å utforske. En dag...