Granberget 129/404 (06.08.2022)

Written by TRefsnes (Trine) GSM

Ascents Granberget (528m) 06.08.2022 11:53
Visits of other PBEs Gørputtbekken parkering (465m) 06.08.2022 10:40

Siden JohnTiger (John Bårdset) hadde funnet en vei til Granberget uten sykkel, måtte jeg jo også ha med denne.
Kjørte til enden av veien, parkerte der.
Grei sti et kort stykke, før jeg måtte fram med sporet til John for å komme meg gjennom skogen og til veien.
Selv om jeg hadde blitt beroliget med at det ikke var ulv der oppe, var jeg ikke helt rolig, så hadde på litt musikk innimellom for å være sikker på at ulven hørte meg om han skulle være der!
Et stykke opp i veien kommer det en kar nedover på sykkel, stopper og lurer på hvor i allverden jeg har gått siden jeg kommer gående! Viser ham kartet og ruta, og den hadde han ikke hørt om før.
Mannen var 80 år, hadde syklet opp til Granberget i alle år, unntatt de siste to årene da helsa ikke var den samme. Men hadde kjøpt seg elsykkel for et par dager siden, så endelig fikk han syklet opp dit igjen. Imponerende og inspirerende!
Han kunne også fortelle meg at det var ulv i området og at det var observert spor i vinter.
Jeg satte på musikken igjen da jeg gikk videre :)
Fant toppen, og fulgte samme vei tilbake. To hjortelus på klærne da jeg kom ned.
Deretter hadde jeg planer om hytte i Trysil, men ingen ledige for noen med hund. Kjørte til Jordet, men der var det fullt. Oldeskogen vær ta ned skiltet for der var det ingen og det så lugubert ut, så da endte jeg opp med å kjøre til Sølenstua. Super campingplass, fine hytter og supert sanitæranlegg. Burde gått Midtre Sølen derfra men det får bli en annen gang, bor der gjerne igjen.