Klevarudnatten (04.08.2022)

Ascents Rudsåsen Vest (784m) 04.08.2022 12:35
Rudsåsen Nordvest (786m) 04.08.2022 12:49
Klevarudnatten (808m) 04.08.2022 14:34

Etter turen opp på Vardekampen, satte jeg kursen ned av fjellet for å ta et par skogs topper på Rudsåsen. Også her savnet jeg motorsykkelen, da den er perfekt å brukte på stengte skogsbilveier. Men jeg hadde med trå sykkel, og med den fikk jeg tatt en rundtur som jeg ikke kunne tatt med motorsykkelen, så det gikk greit.

Også her startet turen inn på strengt vei
Veien jeg syklet opp mot toppen er ikke mye brukt
I det øverste partiet gror den igjen
Jeg parkerte sykkelen ved stien og fulgte den igjengrodde veien et stykke opp lia mot Rudsåsen vest
Sammenraste rester av et tårn på toppen av Rudsåsen Vest
Det var ingen sti og svært humpete terreng bort til Nordvest toppen
Rotvelt på toppen
Utsikt mot Gol
Jeg fulgte godt merket sti bortover åsen og forbi Tollefsgardtjern. Det ble å trille sykkelen i partier av stien, da den var stedvis vanskelig å sykle
Da var jeg fremme ved stistart til Klevarudnatten som så ut til å bli lettgått i forhold til turens to første topper. Jeg parkerte sykkelen og gikk av gårde inn stien
Men det viste seg å bli en svært krevende tur, da det var masse trefall som krevde mye innsats å komme forbi
Omsider på toppen, og her ble jeg belønnet både med en svart stolpe og flott utsikt ned på Nesbyen