Fjellsport 2-kurs (TTF) (03.07.2022)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Fetjaåne bru (920m) 07.07.2022
Skurvefjell-vest klatrefelt (1,200m) 07.07.2022
Ura klatrefelt (700m) 09.07.2022

Fjellsport 2-kurs for TTF med 9 deltakere og tradisjonen tro; 2 medinstruktører fra øverste hylle - Kristoffer og Sindre.

Søndag 3.7
Oppstart på Krossbu på ettermiddagen med info, intro osv. Væremeldingen var ellerede et tema..

Mandag 4.7
Tronoberget med gjennomgang og repetisjon av basismomenter. Resten av dagen ble brukt til klatring på egne sikringer, taulagsrutiner og rappell.
Kort møte på kvelden for å diskutere/avklare videre plan (vinterlige forhold vest i Jotunheimen, igjen...). Omlegging av program for neste dag.

Det støtes på Tronoberget

Tirsdag 5.7
Bredag på Bøverbreen med repetisjon av basismomenter og full runde redning på is. Deretter en tur opp over kanten med sikring av taulaget, store sprekker, bratte vegger, snøbruer og gjennomtråkk. Sikring i snø og snøbakketeknikk på returen.
Kort møte på kvelden for å diskutere/avklare videre plan. Stor forståelse og enighet i gruppen!

#BREERBRA

Onsdag 6.7
Vi sjekket ut fra Krossbu på morgenen, kjørte ned til Lom for en god runde med diverse momenter rundt kameratredning. Deretter kjøring til Hemsedal for å få fjellklatring i plussgrader uten snø.

Rappell med skadd

Torsdag 7.7
Klatring på Skurvefjell i tre taulag. Mitt lag gikk Pastorale II sats, var gearet på mer og avsluttet dagen med Andante Cantabile.

Innsteget på Skurvefjell

Fredag 8.7
Turdag fordelt i tre taulag på Skogshorn. Laaang dag.

Innmarsjen til Skogshorn

Lørdag 9.7
Riving av leir og kjøring ned til klatrefeltet Ura i Hemsedal. Øving på et par viktige utestående momenter og litt teori før vi oppsummerte kurset og avsluttet tidlig.

Nedfiring med Mariners

Vellykket kurs med tydlig videregående-nivå på deltakerne. Store omlegginger av kursplanen som medførte mye bilkjøreing men også mer ledklatring for alle deltakere, men noe mindre breferdsel enn planlagt.