Maridalen (27.06.2022)

Midtkollen (519m) 27.06.2022 22:09
Visits of other PBEs Skar parkeringsplass (180m) 27.06.2022 20:18
Gaupekollen utsiktspunkt (466m) 27.06.2022 21:42

Været var ikke det beste i dag. Det var meldt regn, lyn og torden. Da jeg startet fra Skar i Maridalen, regnet det en god del allerede, men jeg hadde likevel lyst på en tur. Jeg fulgte først vei og deretter sti. Litt sørvest for Vaggesteinåsen tok jeg av fra stien. Greit opp til toppen. Jeg fulgte så ryggen nedover. Da jeg kom inn på stien, gjorde jeg en såkalt parallellfeil, så jeg tok feil vei, men kom snart inn på rett kurs. Oppover mot Hansakollen er det steinete sti. Da jeg tok av fra denne, var det tungt terreng. Allerede nå var jeg omtrent så våt som man kan bli, men temperaturen var helt grei. Videre bar det på sti til Vittenbergkollen, Gaupekollen og Midtkollen. Dette området inngår i Mellomkollen naturreservat. På vei mot Mellomkollen kom det en skikkelig regnbyge, samt lyn og torden omtrent samtidig. Jeg innså at det var på tide å dra hjemover, så jeg fulgte stien nedover. Sporloggen stopper litt før Veggesteinåsen, men jeg tok samme vei tilbake til Skar. Kanskje mobilen hadde blitt for våt til å registrere GPS-signaler? På Skar måtte jeg vente ca. 20 minutter på den siste bussen, men da var det i alle fall bare litt regn. Det ble en veldig fuktig tur. Jeg var alene på bussen hele veien tilbake til Nydalen.

Vaggesteinåsen.
Hansakollen.
Vittenbergkollen.
Fra Gaupekollen utsiktspunkt. Maridalsvannet i midten.
Gaupekollen.
Opphold mellom regnbygene. Ved ei myr mellom Gaupekollen og Midtkollen.