Reinhornfjellet (SNÅSA 15 AV 50) (26.06.2022)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Etter Lurukroken Seter (210m)
Ascents Reinhornfjellet (606m) 26.06.2022

Kjørte fra E6 til Snåsa sentrum. Fortsatte etter skilting til Agle og Myrset. Her er det en bomstasjon for Lurudalsvegen. Bompenger kr 150,- Kan betales med vipps. Denne veien er skiltet til Gressåmoen. Jeg passerte Lurukroken Seter og parkerte 15 kilometer fra bommen. 24 grader i skyggen i dag. Dette førte til at både en sverm med fluer og kjempestore blodsugende klegg våknet til live. Hver gang jeg knuste en klegg hadde den forsynt seg med noen milliliter med blod, så dette ble en blodig affære. Passerte en bekk, ei myrtjønn og gikk med god stigning opp mot snaufjellet og toppen. En tung men kort tur. Like før toppen var det ei delvis islagt tjønn. På selve toppen var det et trigpunkt og noen steiner. Det er to topper i Snåsa som heter REINHORNFJELLET. Dette var den laveste på 606 moh. Returnerte samme vei.
TRØNDELAG : 806 AV 1558 (Toppene Movretjahke og Virmafjellet Sør i Børgefjell har fått redusert PF til 98 og 99 og har forsvunnet fra lista)

Bomvei til Lurudalen
Veien går til Gressåmoen
Sau
Startet å gå fra brua over denne bekken
Passerte denne myrtjønna
Et lite vann like før toppen.