Tegdalsåsen, og så er Bamblelista komplett igjen. (21.06.2022)

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Ascents Tegdalsåsen (163m) 21.06.2022 10:52

Så var det dukket opp en ny ås i Bamble. jeg kjørte mot Valle og fant en grei parkeringslomme. Deretter fulgte jeg veien ca 100 meter hvor jeg tok av fra veien og fulgte et eldre hogstfelt oppover. Ubetydelig med kvist i terrenget, så det var greit å gå . Omtrent halvveis ble det frigåing for det meste i blåbærlyng opp til toppen. Ingen utsikt på toppen, men en del utsikt på tilbakeveien. Fulgte samme vei ned omtrent. En grei og enkel tur dette, men nesten ikke dyretråkk her..

Ikke langt igjen til toppen nå, Toppen ligger et stykke bakenfor denne toppen.
Toppen er nådd. Ganske flatt område.
Tilbakeblikk på nedturen.
Her parkerte jeg.

Først til topps

Written by Nils 21.06.2022 14:42

Da var det du som ble førstemann til denne, Gunnar! :-) Jeg fant denne for et par dager siden ved en tilfeldighet. Regnet med at det ikke var noen stor ekspedisjon dette.

Jeg kjørte forresten forbi der i går selv, men det ble ingen tur dit da.

Sv: Først til topps

Written by Bamse 21.06.2022 15:50

Takk for svar

Dette var jo en ganske grei topp det. Ikke den helt store utfordringen.