Ti på topp Sandhaugen med Kvitfjell og Lakstind (02.06.2022)

Written by guen0062 (Brian Guennigsman) GSM

Ascents Kvitfjell (566m) 02.06.2022
Lakstinden (455m) 02.06.2022
Rødfjell mast (417m) 02.06.2022
Visits of other PBEs Sandhaugen Ti på topp (372m) 02.06.2022

Jeg hadde håpet at Juni skulle være turmåned men innser allerede nå at det ikke blir å skje. Jeg tok sjansen i kveld fordi jeg visste de neste ukene var det mye på fatet. Sandhaugen var en liten ti på topp så jeg bestemte meg for å gå hele grusveien til Lakstinden, noe jeg hadde tenkt kunne være gøy etter fjorårets tur til Lakstind og Kvitfjell. Om det var lurt eller ikke er jeg fremdeles usikker på. Veien opp til avstikker til Sandhaugen gikk unna da jeg prøvd å holde farte opp for å komme hjem før jeg måtte på jobb igjen neste dagen. Jeg begynt å få smerter i begge føtter (i fotbua) etter ca. 8 km men da var det bare å bytte sko og fortsette. Etter 3 timer var jeg endelig fremme ved Lakstinden og rakk bare et par bilder før jeg måtte skynde meg tilbake. Tilbaketuren var for det meste smerte og uansett hvilken sko jeg brukt ble det ikke bedre. Farten begynte å dabbe litt av og siste 10 var virkelig smertefullt. Jeg vurderte å gå forbi Sandhaugen på veien ned men tok det lille avstikker før det var rett ned til bilen for å få av skoene og komme meg hjem. Kom meg hjem 0100 ish. Håper at fotsmertene var en engangs tilfelle og at jeg kan komme meg ut på flere tur snart.