Kyrkjekletten (05.06.2022)

Kyrkjekletten (1,545m) 05.06.2022 14:24
Jehansskardet S1 (1,471m) 05.06.2022 15:42
Bukletten (1,532m) 05.06.2022 16:55

I går ble det seint pga alt rotet med stengte veier, så jeg kjørte opp til Stadbuøyen først i dag tidlig. Her var planen å gå på de 3 røde toppene jeg manglet her inne. Da dette skulle bli en lang tur, startet jeg på sykkelen opp lia mot fjellet. Været var perfekt og det ble flere lange late pauser for bare å nyte tilværelsen.

Her tok jeg av fra grusveien og inn på stien mot Breisjøseter
Det var litt vått i starten men stort sett fint å sykle opp lia
Oppe av lia var det imidlertid noen partier hvor jeg måtte av sykkelen
Her ble det å trille sykkelen over snøfonna
Rett etter at kjerreveien sluttet ved Øyasætre, kom jeg til denne brua
Ved brua klarte jeg å få en tørrpinne inn i gir mekanismen, slik at den knakk. Da ble det å endre planen litt, og jeg valgte å ta beina fatt opp mot Kvasskampen
Seigt å gå motbakker i tung og våt mose
Drygt å gå opp den slake fjellsiden
Utsikt ned mot Folldal
Tilbakeblikk ned mot start

Tilbake ved sykkelen fikk jeg slått av kjedet med to steiner, og fikk surret fast gir mekanismen, og kunne da trille mye av den siste biten tilbake til bilen