Åsnesheia eller Nesheia (28.05.2022)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Åsnesheia (374m) 28.05.2022 13:25
Visits of other PBEs Åsnesheia parkering (236m) 28.05.2022 13:25
Siste turen denne dagen. Du kan gå mange stier fra mange kanter til denne toppen og flere av dem er merket. Vi kom sørfra og kjørte mot Treungen. På toppen av Høgefosskleiva går det en grusvei til høyre, denne går litt i svinger og et sted lurte vi på om vi kom oss rundt svingen og videre over broen, men det gikk fint. Kjørte opp til parkeringen og parkerte der.
Stien går i fin furuskog og for det meste på svaberg oppover. Denne stien likte jeg. Fantastisk fin utsikt fra toppen og på veien opp, men det blåste veldig. På vei ned gikk vi etter noen andre, kom på feil sti og måtte krysse over til den rette, derfor litt spor utenfor sti. Kjørte inn til Sandarhylen for å se om vi kunne sove der, men der er det en hytte og der var det folk, så skrinla det prosjektet og kjørte til parkeringen på Panorama i Vrådal for å gå Hægefjell i morgen.
Benk med utsikt|
Parkering
Stien går på bergene oppover|