Tryggeråsen (26.05.2022)

Written by Arvid1965 (Arvid Nilsen) GSM

Ascents Tryggeråsen (277m) 26.05.2022 11:33

Tur til Tryggeråsen på Kr.himmelfartsdag med Ingebjørg. Kom fra Kragerø og kjørte Krokenveien til Hønnesmyra. Tok av til venstre ved traktorbutikk og fulgte veien innover. Holdt til høyre i 2 kryss. På kartet er veien stengt med bom, men det stemmer ikke. Det er kun bom på veien innenfor parkeringen.
Gikk innover på en bløtt traktorvei, sti som er tegnet i kart fant vi ikke så vi busket over åsen og litt sør for Mørlandsmyra. Fant der en sti som førte oss opp langs fylkesgrensen til Agder og ved "Piggen" litt sør for Fjellmyrtjern gikk vi vestover til toppen på Tryggeråsen. Skogtopp uten utsikt. Bolter etter trig punkt markerer toppen. Gikk tilbake samme vei til vi var ved Mørlandsmyr. Fulgte da veien tilbake til bilen for å slippe den bløte traktorveien vi gikk på vei opp. Tur/retur med pause på toppen var vi 2 timer og 40 minutter på tur.

God plass til parkering. Vi gikk inn til venstre og kom tilbake på veien til høyre.
Her omtrent dreier vi mot vest
Skogtopp
Tretopp hytte ved Mørlandsmyr på vei tilbake