Torofjellet (17.05.2022)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Toro (733m) 17.05.2022
Visits of other PBEs Hausdalen parkering (94m) 17.05.2022

Startet å gå fra parkeringa i Hausdalen i 12-tiden på natten natt til 17. mai. Gikk til øya (Sandane) og satte opp teltet der og la oss til å sove. Våknet opp til fantastisk flott vær på 17. mai. Koste oss i leiren en stund med god frokost før jeg tok meg en tur opp til Torofjellet. Bjørn ble igjen i leiren. Litt vanskelig å finne stistart opp her da, men stistart er ved den lille rasteplassen etter brua, se bildet. Fulgte stien opp til toppen, men la merke til en alternativ sti nedover så jeg bestemte meg for å ta den da jeg skulle ned. Stiskille er ved høyspenten og denne stien er mer som en gammel skogsbilvei, blir etterhvert grusvei. Ikke så bratt som den andre stien, men lengre. Kommer ned på grusveien fra parkeringen ett godt stykke ovenfor øya. Gikk ned til teltet og lagde oss en god pølsemiddag med vanlijesaus og sjokoladepudding til dessert. Deretter pakket vi sammen og ruslet ned til bilen igjen.

Idyllisk teltplass ved elva
Stistart opp til venstre her