Vardefjell (14.04.2022)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Vardefjell (587m) 14.04.2022 11:27
Visits of other PBEs Bråkånsrud p-lomme (260m) 14.04.2022 11:27
Både YR og Storm meldte bra vær i dag. Vi kjørte oppover mot Akkarhaugen og det regnet hele veien, ja, ja "vi snur ikke nå" sa Kristen. Regnet godt til vi kom opp på parkeringen der Sissel også parkerte, da stoppet regnet. Startet på traktorveien, så fikk vi to telefoner på rappen, tok tid før vi kom oss videre. I begynnelsen var det bart, så is og så hardpakket snø. ATV hadde kjørt her mye tenker jeg, for sporene var harde og de bar oss helt til vi skulle ta av til venstre og gå mot toppen. Vi hadde truger i sekkene våre og her tok vi dem frem, det var lurt. Gikk over myren og satte fra oss trugene der, gikk så, så rett opp lien og mot toppen som vi klarte i forhold til terrenget. Litt sleipt etter litt nysnø, så vi måtte ta det med ro opp og ned her.
På toppen blåste det og tåken kom og gikk. Spiste maten vår og fikk tatt bilder før vi gikk ned igjen mer eller mindre samme vei.
Blir nok ikke mange dagene før snøen kommer til å bli for råtten på traktorveien her, men da er jo truger bra. Det regnet ikke, men det var litt surt og grått. Glad vi rakk å gå denne før snøen ble for råtten.
Parkering
Mye snø oppover, men den bar oss