Dag-2 (09.04.2022)

Kilakrune (236m) 09.04.2022
Kyrkjefjellet (455m) 09.04.2022

Høgafjell.
Overnattet i krysset på veg til høgafjell, lite trafikk så en rolig natt. Våknet til snø og gråvær, så dette legger føring for turene. Parkerte ved start av traktorveg, mistet stien da denne låg under snø. Men detgikk raskt til toppen, lettere å finne stien på veg ned.
Helgefjell og Kyrkjefjell.
Parkerte ved start av driftsveg. Lett å gå, delvis kraftig snøvær. Fulgte vegen så langt vi kunne, så et kort stykke på snø til toppen av helgefjell Flott varde med tom postkasse. Tilbake til krysset og videre til kyrkjefjell vegen
går faktisk helt til topps. Området er fullt av nye driftsveger, skogsdrift, som ikke står på kartet, fra toppen kunne vi se en snarveg
mellom toppene. Gikk direkte mot Krokavatn, og etter litt kom vi inn på samme veg som tok oss nedfra helgefjell.
Alt i alt ble det 13km, dårlig vær nå så vi bestemte oss for å kjøre hjem.
Kilarune
Parkerte i svingen, der det ser ut som det er fornuftig å gå opp. I enden av en kort traktor veg var der en tydelig sti, som og viste seg å være svakt rødmerket. Denne tok oss enkelt til topps, og på masta oppe var det satt opp postkasse med bok, tydelig at mange nå går turen.
Hjelmen.
Kom av Hydra, parkerte ved idrettsbanen og tok korteste veg opp. Relativt bratt enkelte steder, fantastisk utsikt over hjelmeland og fjorden. En daglig tur på et slikt byfjell og en hadde kommet i god form. Nok tur for idag, hjem nå.