Tverrvola (12.03.2022)  5

Written by miombo (Rune Berg) GSM

Start point Skjækervatnet (441m)
Endpoint Tverrvola (944m)
Ascents Tverrvola (957m) 12.03.2022 09:44
Det var meldt finvær i helga så bestemte meg for telttur til Skjækra. Brukte fjellteltet mitt selv om det er en enkel utgave. Tenkte når været ikke skulle være ekstremt gikk det bra. Fant en skjerma plass nord øst for Setertjønnhytta. Hadde omsider skjønt hvilke og hvordan jeg skal bruke feller på skiene så turen inn gikk greit. Dro med utstyret på en plast pulk jeg har. Lørdag var det tur til Tverrvola da det er den eneste toppen i området jeg ikke har vært på. Veldig fint vær og føre, men vinden tok seg opp etter hvert. Var verst på vei opp til toppen. Trivelig å kunne være på en fjelltopp på ski igjen. Oppdaga at jeg ikke har vært på den riktige toppen, men når jeg sto der virket denne høyest med god margin, burde ha sjekket grundigere. Rev av fellene ned så nedturen gikk raskt, selv om det var mye skavler i enkelte områder. Vinden fortsatte etter ankomst teltet så blei mye inneliv, men fungerte greit det å.
Morgensol ved leiren
Kjøkkenet og laging av frokost
Sol over Glupen
På skjækervatnet
Motvind opp lia
Skjækerfjella sine diverse "hatter"