Eime - toppen av Kvitsøy (14.02.2022)  4

Written by Nina2412hauge (Nina Hauge) GSM

Start point Ferjekaia på Kvitsøy (3m)
Endpoint Ferjekaia på Kvitsøy (3m)
Ascents Eime (28m) 14.02.2022 13:52

Min kommunetopp nr. 50 ble altså Eime! I forbindelse med oppdrag i Egersund, sendte jeg melding til Edvin på Kvitsøy som kunne skysse meg og Erlingandreas (Erling Risøy) med båt til Eime fra Kvitsøy. Flott service og en veldig hyggelig mann! Han har tlf.nr. 938 31 136 og tar 700,- for turen. Vi fikk også en ekstra sightseeing før retur med ferje til Mekjarvik. Ferga fra Mekjarvik til Kvitsøy tar 35 minutter hver vei. Edvin bruker litt i underkant av 10 minutter på båtturen ut til Eime. Spaserturen opp til den hvite stanga på toppunktet tar rundt 5 minutter. I finere vær kunne vi gjerne blitt litt lengre på Kvitsøy men i dag var det surt, kaldt og tåkete. Edvin fortalte også at han har to leiligheter som han leier ut. Kan anbefales å ta noen netter her i sommervær.
En ganske så enkel gåtur, men "rigg" for å komme seg til øya.