Lønnhøgda i Kongsvinger (26.01.2022)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Lønnhøgda (395m) 26.01.2022 15:43
Jeg fant ut at jeg rakk en kort tur til denne dagen før sola skulle gå ned, og valget falt på Lønnhøgda. Toppen ligger lett tilgjengelig til mellom Møkeren og Vingersjøen. Jeg svingte av omtrent midtveis mellom innsjøene og kjørte opp til der hvor en traktorvei svingte av sørøstover retning toppen. Bilen ble parkert ved en liten lomme rett nedenfor krysset. Veldig enkel og fin tur og jeg rakk frem til toppen like før solnedgang. Det ser ut til at toppunktet var en tue på et hogstfelt til venstre for veiens høyeste punkt, men det kan også være en diger stein som ligger litt lenger SØ like ved veien. Jeg besøkte begge punktene for sikkerhets skyld:) Tilbake samme vei, og så var det bare å sette kursen hjemover til Fetsund igjen.
Fin traktorvei helt opp til Lønnhøgda.
Toppen av Lønnhøgda befinner seg i skogsholtet midt i bildet
Snart solnedgang!
Denne tua kan være Lønnhøgdas høyeste punkt...
...men det kan også være denne steinen som er toppens høyeste punkt.