Påsketur Palmehelga. (04.04.2009)

Storegrønut Sørøst (1,289m) 04.04.2009
Visits of other PBEs Dalabu (1,000m) 04.04.2009

Hallingnatten.
Kjørte opp Numedalen og tok av like etter Skjønne Kirke. Heretter 15km på godt brøytet vei til bom nesten ved Borgelii. Månen var god å ha herfra og de ca 3km inn til Dalabu med ankomst 23:30. Strålende sol dagen etter og fin tur til topps. Fant ut at bindingene nå var løse og måtte etterteites regelmessig. Siste "svigermorstur" til Vardefjell (Sauherad) hadde nok tatt på. Formidabel utsikt i alle retninger. Antall stavtak ned til bilen (8,5km) kan nesten telles på en hånd. Flott føre og slak li med god gli hele veien ned.

Borgsjøbrotet.
Bar og tørr vei over fra Imingfjell gjorde at jeg fikk mye kortere vei på ski en planlagt. Parkerte ved Småroi og gikk direkte opp på toppen med feller og lette ski. Litt keitete ned igjen med disse skiene.

Storegrønut.
Kjørte til skiheisen og befant meg da midt i hytteland. Gjennomslagsføre på den relativt korte turen direkte opp utenom løypenettet.