Maugerudnatten i nysnø og tåke. (13.11.2021)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Ascents Maugerudnatten (708m) 13.11.2021 12:24
Visits of other PBEs Maugerudnatten parkering (660m) 13.11.2021 12:12

Yr hadde en melding om pent vær litt oppe i Numedalen, så reiste dit for å få litt sol uten at jeg hadde bestemt hvilken topp jeg skulle gå på. Litt nord for Kongsberg var det fortsatt overskyet og tåke på toppene, så det eneste jeg gadd gjøre var å gå på Maugerudnatten som skulle være en kort tur. Høydepunktet på turen var å kjøre den bakhjulsdrevne elbilen på snøføre opp bratt vei med mange svinger. Uvant når jeg har vært vant til forhjulsdrift.

Når det gjelder selve fotturen gikk den greit; fulgte sti hele veien til tross for snødekt landskap. Mulig at det er fin utsikt på toppen, i tåka var det vanskelig å bedømme.

Det gikk greit å følge stien selv om den var nedsnødd og ingen hadde gått der tidligere i dag.
Toppvarden på Maugerudnatten.
Kjørte bilen så langt jeg kunne på smale hytteveier.