Lagmannskollen med Vegard. (06.11.2021)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Ascents Lagmannskollen (562m) 06.11.2021 14:34
Visits of other PBEs Kollsjøveien (320m) 06.11.2021 13:33

Jeg syntes turen på Sæteråsen før lunsj denne dagen ble litt kort, så jeg fikk med meg Vegard på en tur til med utstrakt bruk av ståmoped som han synes er ok.

Her parkerte vi utenfor bommen til Kollsjøveien og sparte dermed 50 kr. 4 km sykling oppover ble jeg sliten av selv om jeg har en liten elmotor til å hjelpe meg. Vegard syntes i hvert fall jeg gikk ganske tregt mot toppen av Lagmannskollen.

Lagmannskollen har en liten varde, men ingen utsikt å skryte av. Det har derimot trigpunktet cirka 200 meter vest for Lagmannskollen. Skal se om jeg klarer å få opp en grønnål der; mener den fortjener det.

Returen ble lagt litt lenger vest hvor vi etterhvert traff på en traktorvei som gjorde denne veien mer lettgått enn der vi gikk oppover.

Fotturen ble cirka 2,3 km lang, noe vi brukte en time på. Det var nok trim før i dag, så rett hjem for taco etter turen.

Liten drikkestopp like før toppen av Lagmannskollen.
Bak trærne og Vegard ses Sørbølfjell og Bukollen.
Sognevatnet bak trærne og et snødekt Norefjell i bakgrunnen.
Sykkelparkering før vi tok beina fatt mot Lagmannskollen.
Tre elektriske doninger og «bommen» til Kollsjøveien.