Hesten (04.09.2021)

Written by Ninatopp (Nina Westgaard) GSM

Ascents Hesten (1,611m) 04.09.2021
Hesten NV (1,480m) 04.09.2021

Ny dag ,nye muligheter for Peakbookgjengen. Idag gikk turen innover Berillstølen. Kr 101.- i bompenger. Parkerte og fant en fin sti oppover lia. Det gikk rett til værs gjennom skogen til vi kom til ett åpent landskap. Her var det fint å gå til vi kom til en masse steinur og løse steiner . Vi hadde blitt lovt av turleder om at IDAG skulle vi slippe steinrøys, og det skulle bli en noe kortere og snillere tur enn dagen før. ( etter mye ur og stein på turen dagen før til Breitinden. )...nope...Not true.. Jevn stigning i steinrøysa til vi nådde første topp. Deretter lett videre til hovedtoppen Hesten . Nesten samme vei ned i stieinrøysa til vi kom innpå stien igjen. Bratt . Fin utsikt og nydelig vær, delvis shorts og t-shirt. Turen tok 7 t , 9.5 km og 1436 høydemeter.
Sissel som jeg ble kjennt med på tur til Uranostind 2 uker før, kom fra Bergen/Nordfjordeid og ble også med på de 2 siste dagene på Peakbooktreffet. Alltid hyggelig å finne nye turvenner.