Måna og Bellingan (04.09.2021)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Måna (1,117m) 04.09.2021 13:45
Bellingan (1,140m) 04.09.2021 14:47
Visits of other PBEs Gaupskardet (740m) 04.09.2021 12:32

Vi kjørte en noe humpete vei opp til Gaupskardet, hvor vi parkerte bilen i enden av vegen. Vi gikk av sted på sti, men plutselig ble stien borte. Da gikk vi i fint skogsterreng, før vi relativt raskt kom inn på DNT-stien. Det var god sti oppover, men siden vi skulle opp til Måna, måtte vi ta av fra stien å gå i terrenget oppover. Også her var terrenget godt å gå i, selv om det var tungt å gå i mose. På toppen tok vi oss en matpause, og nøt den flotte utsikten mot blant annet Sølen og Bellingan.

Bellingan. Bildet er tatt tidlig på turen
Mot Måna

Vi gikk ned igjen til skardet mot Bellingan. Der fant vi en god sti som vi fulgte oppover til den forsvant ca 60 høydemeter før toppen. Også utsikten på Bellingen var flott. Vi gikk rett ned mot bilen fra toppen, og terrenget var uproblematisk å gå i.

Måna. Her er vi på vei til Bellingan
På toppen av Bellingan

Det ble en veldig flott tur i dag også. Nydelige farger i fjellet.