Rustadkampen i Hurdal (27.08.2021)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Rustadkampen (591m) 27.08.2021 20:17
Etter et kjøreoppdrag til Hurdal så jeg mitt snitt til å få med en topp underveis. Valget falt på Rustadkampen. Ved Bergset tok jeg inn bomveien og kjørte helt inn til enden av veistubben nordøst for toppen. Det ble litt sen start, så jeg måtte skynde meg for at det ikke skulle bli mørkt før jeg var nede igjen. Det var greit å gå opp til Huldertjennsmyrene, men til tider ganske tett med tørre grankvister som fort kan stikke deg i øynene.. Det gikk heldigvis bra:) Etter myra ble det noe tettere kratt, og et par reale skrenter måtte forseres. Jeg søkte litt sidelengs og fant et par greie oppganger. Det var ingen utsikt fra toppen, kun noen gamle trigpunktmerker og en maurtue var å se der oppe. Litt sør for toppen var det noe mer åpent, og jeg fikk et glimt utover de dype skoger. Så var det bare å haste tilbake, jeg rakk akkurat tilbake til bilen før mørket senket seg over området.
Fin p-plass i enden av veien nordøst for toppen
Flotte farger fra Huldertjennsmyrene omtrent halvveis til toppen
Toppen av Rustadkampen
Punkt sør for Rustadkampen, litt mer åpent her
Utsikt mot Hurdalssjøen fra turen tilbake