Mulakamben (22.08.2021)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Mulakamben (613m) 22.08.2021 12:55
Visits of other PBEs Holten (475m) 22.08.2021 12:55
Min bror Arne og jeg på tur i Fresvik i dag i finværet. Parkerte litt forbi innkjøringen til Svea gard. Der er infotavle og beskrivelse. Gikk oppover traktorveien, men jeg måtte snu for jeg gikk fra stavene mine ved bilen. Ja, ja frem og tilbake er like langt. I første stidele tok vi stien opp bakken, merket Holten 2 km. Flott merket sti frem til stølen Holten. Merket og fin sti videre oppover bakkene til Mulakamben utsiktspunkt rett ved postkassen. Spiste og hadde en nydelig tid i solen og varmen der mens vi nøt utsikten over Fresvik utpå kanten. Etterpå sjekket jeg kantene rundt og vi gikk så opp på toppen, som er i triggerpunktet. Gikk utpå kanten litt lengre frem og fikk en flott utsikt over fjorden, flyplassen i Sogndal og Bleia m.m. Fant en sti vi fulgte et stykke nedover, men da den delte seg ville ikke Arne mer, han var ikke frisk og ville gå en "trygg vei" ned. Hadde vi fortsatt på stien, hadde vi kommet ned rett jaktbrakka. Villgikk så tilbake til stien og fulgte denne ned til første kryss og tok "traktorveien" som går langs den lange myren til nytt stiskilt og fulgte "traktorveien" helt ned til bilen. På veien ned så vi en røy, ellers lite liv i skogen. Verken jeg eller Arne var helt på topp i dag så vi brukte god tid på turen. Du kan gå til Mulakamben fra flere plasser på veien opp hit. Alle disse er merket. Har du bobil, er det lurt å gå fra parkeringen ved Skard, den første du kommer til.
Starter her
Parkeringen
Holten
Utsikt mot Leikanger
Fresvik på veien opp
Postkassen finner du ikke på toppen