Vardøyfjellet, Herøy, 343/404 (14.08.2021)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Vardøyfjellet (119m) 14.08.2021 12:46

Som så mange andre ringte jeg til Thomas (tlf 90266867) for å avtale båtskyss ut til Vardøyfjellet. Han stilte opp og møtte oss på Ytre Øksningan lørdag formiddag. Fint vær men noe vind. Fikk plass til alle i båten, men vi måtte ha med noen egne redningsvester da han bare hadde to. Fin båttur mellom holmer og skjær ut til Vardøy der det var greit å gå i land. Da var det bare å rusle oppover til toppen. Veldig greit terreng å gå i, stedvis bart fjell. Masse moden krekling. Blåste godt på toppen så ble bare ett kort opphold her før vi gikk litt lengre ned i lia og fant ett sted i le der vi inntok nistematen før vi rusla ned til igjen og ble plukket opp av Thomas. Johanna (10 år) og Marie (8 år) synes det var stas å komme på sin første kommunetopp, spesielt når det vanket godis på toppen. Johanna, Marie, Tone, Kjell og Bjørn var med.

Vardøyfjellet

Nordover igjen!

Written by Stigun 14.08.2021 15:59

Lett å forstå, dere var vel ikke udelt heldige med været i juli! Gratulerer med flotte Botnkrona og Vardøyfjellet i finvær, vel fortjent!

Sv: Nordover igjen!

Written by Sola19 15.08.2021 19:17

Takk for det, var veldig heldige med været nå:) i sommer kjørte vi etter været så stakk fra nord når regnværet kom. Gratulerer til deg også med flere flotte og lange kommunetoppturer i det siste